menu_book

برگزاری مجمع‌عمومی فوق‌العاده شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا

stop_circle

مجمع‌عمومی فوق‌العاده شرکت صنایع نسوز توکا با حضور حداکثری سهام‌داران (۷۸/۲۷ %) برگزار شد.
🔸به گزارش روابط‌عمومی شرکت صنایع نسوز توکا، در تاریخ چهارشنبه دوم اسفندماه ۱۴۰۲ مجمع عمومی فوق العاده شرکت صنایع نسوز توکا در محل سالن همایش گروه سرمایه گذاری توکا فولاد برگزار گردید و طی این جلسه افزایش سرمایه ۳۰ درصدی از محل سود انباشته شرکت مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.
🔸بر اساس این گزارش موارد مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:
۱- افزایش سرمایه از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۲۶۰ میلیاد تومان از محل سود انباشته.
۲-صادرات به کشور روسیه در چند ماه اخیر و ثبت تعداد بیشتری درخواست از این کشور که باید در برنامه تولید قرار گیرد.
۳-چند نمونه از محصول آجر برای تست به شرکت‌های فولادی ارسال گردیده وثبت سفارش از چند فولادساز بزرگ مانند فولاد مباکه، فولاد هرمزگان و فولاد آلیاژی برای این محصول انجام شده است.
۴-اصلاح ساختار مالی یکی از اهداف افزایش سرمایه مطرح گردید که با توجه به حذف ارز ترجیحی برای واردات مواد اولیه مانند بوکسیت، سیمان و… و جایگزینی آن با ارز نیمایی و افزایش هزینه‌های حقوق گمرکی و سایر هزینه‌های عوامل تولید، نیاز به سرمایه در گردش در شرکت صنایع نسوز توکا افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.
۵-در سال گذشته و ۶ماهه سال جاری، کتوکا به اجبار، تسهیلات بانکی برای واردات مواد اولیه دریافت کرده و با توجه به اینکه میزان اعتبار شرکت نزد شبکه بانکی به سرمایه آن بستگی دارد، این شرکت برای اصلاح ساختار مالی و بهبود شرایط اعتباری نیاز به انجام افزایش سرمایه دارد.
۶-اهداف دیگر این شرکت از این افزایش سرمایه تأمین سرمایه در گردش و تأمین نقدینگی مورد نیاز است؛ به‌خصوص آنکه در سال جاری با اضافه شدن خط تولید ده هزار تن آجر کربن منیزیت به سبد محصولات شرکت، نیاز کتوکا به منابع مالی جهت تأمین سرمایه در گردش بیش از قبل افزایش یافته است.
۷-جبران مخارج سرمایه گذاری‌های صورت گرفته و استفاده از معافیت مالیاتی بند ه تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ دیگر اهداف افزایش سرمایه در شرکت صنایع نسوز قلمداد شد.
۸-در نهایت مقرر شد افزایش سرمایه شرکت توکا نسوز تا پایان سال ثبت گردد.

روابط عمومی شرکت صنایع نسوز توکا

آگهی دعوت مجمع عمومی فوق العاده شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (سهامی عام)
گزارش پایداری شرکتی